Zákaznická podpora search   EN  

Helpdesk login


cat

novinky


Poslat dotaz

1. 10. 2014  Říjen - Evropský měsíc kybernetické bezpečnosti

K zavedenému pojmu  březen - měsíc knihy se začíná do povědomí veřejnosti, zatím alespoň  té odborné, dostávat další měsíc, tentokrát říjen - Evropský měsíc kybernetické bezpečnosti.

Letos startuje již třetí ročník celoevropské kampaně, jejímž cílem je zejména osvěta občanů v oblasti kybernetické bezpečnosti. Evropský měsíc kybernetické bezpečnosti (European Cyber Security Month, ECSM) v České republice koordinuje již od pilotního ročníku v roce 2012 Národní centrum bezpečnějšího internetu. Pro letošní ročník převzali záštitu Mgr. Vladimír Rohel, ředitel NCKB, a JUDr. Miroslav Antl, předseda Ústavně-právního výboru Senátu Parlamentu ČR. Přehled akcí, které proběhnou v rámci letošního ročníku.

Více informací o kybernetické bezpečnosti.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19. 9. 2014  Výstava CVIČENÍ BLACKOUT 2014

Hlavní město Praha pořádá výstavu CVIČENÍ BLACKOUT 2014, která se koná před budovou Magistrátu hl. m. Prahy na Mariánském náměstí od 23. září do 16. října 2014.

Vernisáž výstavy se uskuteční v úterý 23. září 2014 v 15:30. Zahájení se ujme náměstek primátora Ing. Jiří Nouza spolu s ředitelem odboru bezpečnosti a krizového řízení Ing. Josefem Juránkem.

T-SOFT se podílel na realizaci CVIČENÍ BLACKOUT 2014.
Webové stránky věnované cvičení blackout.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30. 8. 2014  Zákon o kybernetické bezpečnosti vešel v platnost

Mnohokrát zmiňovaný Zákon o kybernetické bezpečnosti (ZKB), poté, co jej 13. srpna 2014 podepsal prezident republiky, vešel v platnost vyhlášením ve Sbírce zákonů dne 29. srpna 2014 jako zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů. Zákon je účinný od 1. 1. 2015.

Se zmíněným zákonem dále úzce souvisejí prováděcí předpisy:

  • tzv. Vyhláška o kybernetické bezpečnosti
  • Vyhláška, kterou se stanoví významné informační systémy a jejich určující kritéria
  • Novela nařízení vlády č. 432/2010 Sb., o kritériích pro určení prvku kritické infrastruktury

Prvně jmenovaná vyhláška by měla doputovat do Legislativní rady vlády do půlky října, druhá v říjnu zamíří do mezirezortního připomínkového řízení. Návrh Nařízení vlády je již k dispozici v Knihovně připravované legislativy.
Všem zákazníkům, na které se budou vztahovat povinnosti stanovené ZKB, nabízí T-SOFT všestrannou pomoc jak s posouzením připravenosti na zavedení zákona, tak s realizací nezbytných opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26. 6. 2014  Náš projekt datového propojení pomáhá pacientům v Brně

Ve čtvrtek 26. 6. 2014 pochválila Česká televize ve svém vysílání náš projekt datového propojení, který funguje v Brně a pomáhá záchranářům s rozvozem pacientů do nemocnic. Díky tomu dochází jen k výjimečným situacím, kdy nemají záchranáři pacienta kam umístit.


Datové propojení, které místo zdlouhavého telefonování operátorek záchranky a hledání, kam umístit pacienta, odešle elektronická data přímo na vybrané příjmové místo zdravotnického zařízení. Tento způsob je objektivně jedinou možností zajišťující bezchybnou, standardizovanou a cílenou komunikaci mezi záchrankou a nemocnicemi.
 
PUSTIT rozhovor na ČT1 o systému DATOVÉHO PROPOJENÍ

Uveřejněno 26. 6. 2014 na ČT1 v pořadu Události v regionech.


Primář Martin Doleček, který v rozhovoru popisuje systém datového propojení,  se skutečně vrchovatou měrou zasloužil o jeho vznik. Věříme, že tento systém může posloužit i jinde.

Další detaily o Dispečinku urgentních příjmů, který je součástí řešení datového propojení, jsou ZDE.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. 6. 2014  Ing. Jaroslav Pejčoch byl 91. hostem projektu 100 statečných rozhlasové stanice Radiožurnál

Projekt 100 statečných rozhlasové stanice Radiožurnál je maratonem rozhovorů Lucie Výborné a Jana Pokorného. Navazuje na úspěšných 90 statečných, jimiž Český rozhlas v roce 2013 oslavil 90. výročí od začátku svého vysílání.


Dne 8. 6. 2014 si moderátoři ukousli ještě větší sousto. Hostů bylo 100 a rozhovory trvaly 52 hodin. Vše se odehrálo v přímém přenosu Radiožurnálu z mobilního studia na Václavském náměstí v Praze.


Pro naši společnost T-SOFT a.s. je čest, že 91. hostem maratonu byl její předseda představenstva Ing. Jaroslav Pejčoch. Záznam jeho rozhovoru s Janem Pokorným na téma krizových plánů a blackoutu můžete shlédnout zde:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. 5. 2014  Odborný workshop v rámci projektu "Ochrana obyvatelstva a řešení mimořádných událostí"

V rámci projektu „Ochrana obyvatelstva a řešení krizových a mimořádných událostí“ č. CZ.1.07/2.4.00/31.0224, jehož je T-SOFT partnerem, proběhl dne 7. 5. 2014 ve Státním ústavu jaderné chemické a biologické ochrany v Kamenné odborný workshop. Během tohoto workshopu proběhl praktický nácvik řešení krizových situací se zaměřením na teroristické možnosti zneužití biologických a jaderných agens.

Studenti i partneři projektu si měli možnost vyzkoušet například pohyb v zamořeném terénu, dekontaminaci, praktickou detekci chemických a radiačních látek nebo poskytování první předlékařské pomoci v případě vzniku mimořádné události s účastí chemických a jaderných agens.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. 4. – 8. 4. 2014  Prezentace T-SOFT na konferenci Internet ve státní správě a samosprávě (ISSS)

Začátek dubna pro T-SOFT znamená účast a prezentaci na konferenci Internet ve státní správě a samosprávě. ISSS je každoroční událost celostátního významu pro všechny, kteří se aktivně zajímají o dění týkající se elektronizace státní správy (e-government). Naše firma se aktivně účastní projektů e-governmentu, v minulosti to byl například projekt řešící bezpečnou autentizaci do Czech POINT; v současné době řešíme v mnoha našich projektech např. také napojení aplikací našich zákazníků do Základních registrů.

Letos jsme naši prezentaci rozdělili na dvě hlavní části – první byla prezentace rozšíření aplikace e-govermentu ve Statutárním městě Chomutov; na toto téma měl přednášku náš kolega František Sobotka. Přednáška nesla název: "Praktická cesta k ekologickému e-governmentu".

Stánek T-SOFT na ISSS 2014   Stánek T-SOFT na ISSS 2014    Přednáška - Praktická cesta k ekologickému e-governmentu

Druhá část prezentace se věnovala představení našich nových produktů, které se osvědčily při IT podpoře Cvičení Blackout 2014, které proběhlo na Magistrátu hl. města Prahy v únoru tohoto roku. Krátký sestřih ze samotného cvičení můžete shlédnout na videu viz níže:



 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. 4. 2014 Audioknihy "Prázdniny s dráčkem" a "Návrat ze Zvonkové země" byly nominovány na Cenu Audiokniha Roku 2013

Audioknihy Prázdniny s dráčkem (Fragment) a Návrat ze Zvonkové země (Nadace T-SOFT Eternity) autorů Michala Vaněčka a Renaty Petříčkové, které namluvili Eva Hrušková a Jan Přeučil, byly nominovány v několika kategoriích v rámci soutěže Cena Audiokniha Roku 2013. Cena Audiokniha roku je výroční ocenění udělované projektem Audiokniha roku vydavatelům a tvůrcům audioknih. Jejím cílem je ocenit produkci kvalitních českých audioknih a motivovat tak vydavatele v jejich činnosti (více o projektu zde).

Audiokniha roku 2013


Slavnostní vyhlášení vítězů všech kategorií Ceny Audiokniha roku 2014 proběhne 16. 5. 2014 v rámci veletrhu Svět knihy Praha.

Audoknihy, které vydáváme prostřednictvím naší Nadace Eternity, posloužily jako inspirace k vytvoření SW programu Čtečka OPTIBOOK, což je speciální elektronická kniha kombinující čtený text a mluvené slovo. Více o Čtečce OPTIBOOK se můžete dočíst zde.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26. 3. 2014  Ze zasedání Valné hromady ICT UNIE

Jaroslav Pejčoch, předseda představenstva T-SOFT a.s., byl na Valné hromadě ICTU zvolen do Řídícího výboru pro informační společnost v rámci sdružení ICT UNIE – gratulujeme!


Posláním ICT UNIE je zvýšit vnímání důležitosti zavádění a využívání moderních informačních technologií ve společnosti, včetně vytváření optimálních podmínek pro rozvoj veřejných sítí elektronických komunikací v České republice jako nezbytného předpokladu pro vytváření informační společnosti.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11. 3. 2014 Ve spolupráci s nakladatelstvím Alter jsme vydali novou verzi SW OPTIBOOK, tentokrát se slabikářem Jiřího Žáčka

Nová verze programu OPTIBOOK byla speciálně vyvinuta pro vydání s texty ze slabikáře Jiřího Žáčka. Slabikář vydává nakladatelství ALTER a nyní bude možné si jej pořídit i v elektronické verzi na CD s naším programem OPTIBOOK.

OPTIBOOK je ozvučená elektronická kniha, která je uložena na CD a spouští se v PC. Je určena začínajícím čtenářům, zejména těm, kteří mají omezené či ztížené zrakové vnímání a potřebují si čtený text individuálně přizpůsobit. Po spuštění CD si z obsahu zvolí kapitolu – text ze slabikáře, pohádku či příběh, na kterém se kniha otevře. Zobrazí se text zvolené kapitoly a čtenář současně uslyší, jak je tento text předčítán. Text si může libovolně zvětšovat, měnit barvy, zvýraznit aktuálně čtený řádek apod. – to vše proto, aby si sledování čteného textu nebo vlastní samostatné čtení co nejvíce usnadnil.

Ukázku z OPTIBOOK můžete shlédnout v našem videu (tutoriál):


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

4. 3. 2014 T-SOFT zajišťoval informační podporu a vizualizaci  na Cvičení BLACKOUT 2014

Ve středu 26.2.2014 Magistrát hlavního města Prahy ověřoval připravenost metropole na případný výpadek elektrické energie. Jednalo se o štábní cvičení, při kterém T-SOFT úspěšně zajišťoval vizualizaci následků a především řešení simulovaného blackoutu. V rámci celého cvičení bylo využito několik softwarových nástrojů, prostřednictvím kterých měl primátor hl. m. Prahy Tomáš Hudeček a ostatní členové krizového štábu vždy k dispozici potřebné informace o aktuální situaci. 
Celý průběh cvičení řídil systém Practis. Vizualizaci aktuálního stavu zajišťoval software Situnet, který na mapovém podkladě zobrazoval společný obraz situace nezbytný pro rozhodování krizového štábu o dalším postupu. Nedílnou součástí celého cvičení bylo zajištění spolehlivého informování nejen všech členů krizového štábu o nastalých událostech a dalším vývoji, ale rovněž pravidelné informování médií a veřejnosti, a to prostřednictvím prioritního systému vyrozumění a webových stránek www.cviceniblackout.cz.  Ze všech použitých systémů byly vytvořeny výstupy, které budou následně zahrnuty do závěrečné zprávy z tohoto cvičení.

Cvičení Blackout 2014 Cvičení Blackout 2014


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. 2. 2014 Prezentace projektu datového propojení ZZS a nemocnic

Na IX. kongresu s mezinárodní účastí „Medicína katastrof 2014“, který se konal 6. 2. 2014 v Brně, prezentoval MUDr. Pavel Urbánek projekt „Bezpečný region – Zdravotnictví I.“  Pan doktor Urbánek jako odborný garant projektu představil účastníkům řešení datového propojení ZZS a nemocnic. Přenos datové věty (strukturované informace o typu postižení a aktuálním stavu pacienta) velmi účinně odstraňuje „příjmové vakuum“ přednemocniční neodkladné péče (PNP) a časné nemocniční neodkladné péče (NNP). Na přijatou datovou větu v nemocnici navazuje automatizované vyrozumění týmu nemocnice (Dispečink urgentních příjmů – více na www.urgentniprijem.cz). Příjem pacienta je tedy efektivní a plně pod kontrolou.

Účastníci kongresu byli pozváni na závěrečný seminář, který se bude konat v květnu tohoto roku. Projektu se účastní Fakultní nemocnice Brno, Fakultní nemocnice Sv. Anny v Brně a ZZS JMK. Seminář poskytne podrobné informace o průběhu projektu a především o jeho výsledcích a praktických zkušenostech z provozu.

Pozvánka na seminář ke stažení zde.

MEKA - T-SOFT partnerem akce   MEKA - pozvánka T-SOFT na seminář
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10. 1. 2014   Zákon o kybernetické bezpečnosti je opět o krůček blíž – jsme připraveni?

Začátkem ledna 2014 schválila vláda České republiky Návrh zákona o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti, ZKB). Návrh zákona bude následně předložen k dalšímu legislativnímu projednávání v Parlamentu České republiky. Předpokládaná účinnost ZKB je od 1. ledna 2015.


Vzhledem k tomu, že se T-SOFT aktivně zúčastnil přípravy ZKB, byl problematice dopadů a návrhu řešení požadavků připravovaného zákona věnován seminář, který uspořádal spolu s firmou Hewlett-Packard dne 9. 10. 2013 v Prague Business Clubu (podrobnosti níže v této rubrice).


Návazně na ZKB připravil T-SOFT pro zákazníky, kteří budou novým ZKB dotčeni, nabídku na Cyber Security Assessment, který vyhodnotí připravenost na účinnost zákona v oblasti kybernetické bezpečnosti.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. 1. 2014 odvysílal ČRo2 v rámci pořadu Noční Mikrofórum rozhovor s Janou Merunkovou (yourchance) a Michalem Vaněčkem (Nadace T-SOFT Eternity)

Rozhovor moderovaný houslistou Jaroslavem Svěceným se věnoval práci nadací yourchance a Nadace T-SOFT Eternity, které se mj. věnují podpoře dětí z dětských domovů. Paní Merunková představila projekt "Začni správně" a pan Vaněček knihu "Hejno bílých vran", která tento projekt nepřímo podporuje.

Hejno bílých vran

Celý rozhovor je možné si poslechnout na následujícím odkazu – Rozhovor Noční Mikrofórum.

Během rozhovoru byla také učiněna pozvánka na nadační setkání, které proběhne 12. února v Domově sv. Karla Boromejského (K šancím 6, Praha-Řepy). V rámci setkání dojde mj. ke křestu knih "Hejno bílých vran" a "Hejkalov". Setkání bude ukončeno slavnostním koncertem Jaroslava Svěceného v kostele sv. Rodiny.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11. 12. 2013 proběhla v prostorách T-SOFT neveřejná aukce, jejímž patronem byla Nadace T-SOFT Eternity

Dražené předměty do aukce darovali zaměstnanci T-SOFT a.s. a Nadace T-SOFT Eternity. Místy velmi napínavé přihazování na jednotlivé položky aukce (mj. oblíbené knihy s pohádkami a jejich CD nahrávky) skončilo celkovým výdělkem aukce ve výši 32 580,- Kč.

Výtěžek z aukce je určen na podporu projektu Nadace T-SOFT Eternity – výrobu OPTIBOOKu, Slabikáře pana Jiřího Žáčka, pro slabozraké děti. 

OPTIBOOK ve formě pohádek (Skřítkové pod stříbrným městem), který testoval v minulosti jak učitel, tak i speciální pedagog Mgr. Petra Pšeničková, DiS., se setkal s uznáním a úspěchem.

Nadace ETERNITY - neveřejná aukce - příprava Nadace ETERNITY - neveřejná aukce - příprava Nadace ETERNITY - neveřejná aukce - průběh

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9. 10. 2013 T-SOFT spolu s Hewlett-Packard uspořádal seminář věnovaný novému zákonu o kybernetické bezpečnosti

V souvislosti s přípravou na nový kybertnetický zákon jsme v příjemném prostředí Prague Business Clubu připravili pro naše významné zákazníky seminář zaměřený na uvedení tohoto zákona do praxe. Seminář se v první části soustředil na výklad dopadu zákona zejména v souvislosti se zabezpečením kritické infrastruktury. V druhé části semináře jsme našim zákazníkům nabídli řešení založené na tzv. Cyber Security Assessment, které naše společnost vytvořila ve spolupráci s Hewlett-Pacard.

Vešeré produkty a služby zmíněné v přednáškách jsme samozřejmě schopni dodat i implementovat. Další podrobnosti o zmiňovaných technologiích naleznete přímo zde na našich webových stránkách – Produkty&Služby.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12. 9. 2013 Mezinárodní konference – Bezpečnostní a krizový management na regionální úrovni

T-SOFT se již tradičně zúčastnil aktivní formou mezinárodní konference „Bezpečnostní a krizový management na regionální úrovni“, kterou pořádala Fakulta logistiky a krizového řízení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Letošní ročník konference s bohatou domácí i zahraniční účastí byl zaměřen na metody a postupy ke zkvalitnění výuky krizového řízení a přípravy obyvatelstva na řešení krizových situací.
V rámci konference naši zástupci představili dva výzkumné projekty, na jejichž řešení se v současné době podílíme:

  • Informačně expertní systém včasného varování a vyrozumění v důsledku stanovení rizik skalního řízení (SKÁLA) – projekt číslo VG2010201403, příspěvek.
  • Zvýšení účinnosti vzdělávacího systému v krizovém řízení v oblasti vnitřní bezpečnosti – projekt číslo VF20132014026, příspěvek.

Na závěr celé konference jsme společně s pořadateli konference představili specializované učebny a jejich SW vybavení pro podporu výuky krizového řízení vybudované na Fakultě logistiky a krizového řízení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30. 8. 2013 T-SOFT je účastníkem Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

OPVK Jihomoravský kraj

Společnost  Konzulta uzavřela dne 19. 12. 2012 s Jihomoravským krajem „Smlouvu o realizaci grantového projektu v rámci globálního grantu CZ.1.07/3.2.04 Podpora nabídky dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost spolufinancovaného ze státního rozpočtu ČR a Evropského sociálního fondu“.
 
V rámci této smlouvy budeme spolu s Konzultou realizovat v letech 2013 – 2014 projekt „Připravenost zdravotnických zařízení na mimořádné události a krizové situace“ (reg. číslo CZ.1.07/3.2.04/04.0053).
 
Cílem projektu je vytvoření vzdělávacího programu, který zajistí zvýšení znalostí a dovedností managementu zdravotnických zařízení, lékařského a středního zdravotnického a nezdravotnického personálu v oblasti krizové připravenosti zdravotnických zařízení v Jihomoravském kraji. Hlavním cílem projektu je zajistit připravenost zaměstnanců zdravotnických zařízení na řešení mimořádných událostí a krizových stavů ve zdravotnických zařízeních, jakými jsou např. hromadný příjem raněných, organizace evakuace, připravenost na situace, jako jsou výpadky energií, teroristická hrozba atp., které ohrožují chod zařízení a tím zdraví a životy pacientů.
 
Vzdělávací program vychází ze stávající legislativy, kterou je nutné se řídit, avšak kurzy pro její zvládnutí dosud neexistují. Součástí projektu bude pilotní ověření vzdělávacího programu, kterého se zúčastní 70 vybraných osob, vytvořeno bude 5 samostatných kurzů pro jednotlivé cílové skupiny zaměstnanců zdravotnických zařízení, kterými jsou – management, vedoucí lékaři klinik, ostatní lékařský personál, vedoucí pracovníci středního zdravotnického personálu, vedoucí pracovníci nezdravotnických úseků zdravotnických zařízení.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26. 8. 2013 DUP dostal vlastní web

Minulý týden jsme spustili náš zatím první produktově-informační web, který se blíže věnuje našemu úspěšnému produktu DUP (Dispečink urgentních příjmů). Stránky jsou určeny především zákazníkům, kteří se zde mohou dovědět úplně vše o informačním systému, který pomáhá zachraňovat životy např. v FN Brno-Bohunice či v Karlových Varech.

Web byl navržen tak, aby poskytoval informace o DUP z několika úhlů pohledu – z pozice ředitele nemocnice, primáře oddělení, lékaře či sestry.

Návštěvníci na stránkách najdou mj. základní informace o vlastnostech systému, možnostech nasazení (SaaS – software jako služba), cenové modely i odkazy na reference od odborníků, kteří mají s DUP několikaleté praktické zkušenosti.


Více na www.urgentniprijem.cz

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25. 7. 2013 Boj s bolševníkem v Karlovarském kraji vypukne již za týden.

Roky chystaná akce, která má zbavit Karlovarský kraj bolševníku, může odstartovat. Začátkem srpna vyrazí do terénu desítky sekáčů ze sedmi vybraných firem s jediným úkolem: vymýtit nebezpečný rozpínavý plevel všude, kde na něj odborníci při přípravě akce narazili a zmapovali ho. Celý článek na toto téma, tak jak jej vydal iDnes je možno si přečíst zde.

Zmíněné mapování oblasti je součástí informačního systému IS HERACLEUM, který pro projekt vytvořil a dodal T-SOFT. Tento specializovaný software byl vyvinut pro pracovníky, kteří mají na starost likvidaci bolševníku a dalších invazivních rostlin, od manažera projektu až po jednotlivé pracovní čety. Součástí systému je především databáze zmapovaného výskytu invazivních rostlin, dále mobilní pracoviště, portál pro veřejnost a mapová komponenta, která umožňuje sledovat významná data, jako jsou např. zákresy výskytu rostlin, ale také hranice jednotlivých území, hranice jednotlivých ochranných zón apod.

IS HERACLEUM byl vyvinut pro podporu procesů nalezení a likvidace IR na území celého kraje. Jeho faktický přínos bude možné ocenit na konci čtyřletého období, kdy bude vyhodnocena úspěšnost projektu jako celku. Příští týden tedy odstartuje jeho první "likvidační" část.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18. 7. 2013   Náš vývojář Lukáš Adámek se stal mistrem světa ve zpracování textu pro rok 2013.

Počátek minulého týdne zastihl T-SOFT ve velmi radostné náladě, neboť náš vývojář Lukáš Adámek se stal mistrem světa ve zpracování textu pro rok 2013. Soutěž se konala v rámci 49. kongresu Intersteno, který tento rok hostil belgický Ghent.

  • Intersteno je obchodní značka pro Mezinárodní federaci zpracování informací a komunikace, což je nevýdělečná organizace, která byla založena v Londýně v r. 1887.
  • Intersteno je fórum pro profesionály, experty a studenty, kteří se zaměřují na reporting, zpracování textů a informací.
  • Zpracování textu (Word Processing) je profesionální a funkční zpracování textu při vytváření vysoce kvalitních dokumentů.

Ghent Intersteno 2013           Lukáš Adámek World Champion Word Processing 2013

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. 6. 2013   IS HERACLEUM na workshopu k projektu likvidace bolševníku velkolepého a dalších invazních rostlin v Karlovarském kraji.

Pracovní schůzka k projektu „Omezení výskytu invazních rostlin v Karlovarském kraji“ se uskutečnila ve dnech 5. a 6. června v sále Krajské knihovny v Karlových Varech za účasti několika desítek odborníků z celé republiky, kteří se problematikou invazních rostlin (IR) dlouhodobě zabývají. Kromě odborných prezentací z oblasti ochrany rostlin a praktických zkušeností z obdobných menších projektů zaujala účastníky  prezentace a ukázka informačního systému HERACLEUM. Tento systém  byl vytvořen naší společností pro zajištění  informační podpory všech procesů  a  realizačních prací projektu od mapování výskytu IR, přes vyrozumění vlastníků zasaženého území, až po řízení likvidačních prací a vyhodnocení účinnosti likvidace.
V úvodním slově RNDr. Pavel Poc, poslanec EP,  který se problematikou zabývá přes dvacet let a spolu se svou manželkou, současnou vedoucí tohoto projektu, poskytl odbornou  podporu  vývoje informačního systému, konstatoval, že projekt tohoto rozsahu nelze úspěšně realizovat bez použití speciálního IT řešení jen za pomoci běžných  nástrojů. „Projekt je svým rozsahem 60 kilometrů čtverečních zasažené plochy, která je rozdělena mezi 14 tisíc lokalit v celém kraji a patří téměř pěti tisícům vlastníků, ojedinělý nejen v ČR, ale i v rámci Evropské Unie. Projekt může být příkladem, že je Česká republika schopna nabídnout  Unii vzorové řešení této problematiky,  včetně využití informační podpory“, uzavřel Pavel Poc své vystoupení.  Problém výskytu invazních rostlin totiž trápí již řadu států EU.

Projektu likvidace bolševníku v Karlovarském kraji se věnuje i článek na webovém portále iDnes:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. – 9. 4. 2013   Ani letos T-SOFT nechyběl na konferenci ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě

Tradiční účastí na konferenci Internet ve státní správě a samosprávě zahájil T-SOFT v rámci marketingu svou letošní propagaci projektů pro e-government. Návštěvníci konference mohli navštívit náš stánek, zúčastnit se přednášek, setkat se a popovídat si s našimi zástupci. Tématem letošní konference byla "Bezpečná autentizace"; přednášky a diskuze se ubíraly zejména směrem potřeby silné autentizace, možností bezproblémové implementace, provozu jako služby a také outsourcingu autentizace a samotného technického provedení této ve světě již samozřejmé záležitosti.


V rámci konference se naši zástupci rovněž zúčastnili zasedání ICT Unie, jejíž jsme aktivním členem.

Ti z Vás, kteří se nestihli osobně dostavit do Hradce Králové v daném termínu, mohou stále navštívit naše webové stránky a dozvědět se vše potřebné. Zde je rovněž možnost stáhnout si přednášky, které prezentovali naši zástupci.
Stánek T-SOFT na ISSS 2013Zasedání ICTU v rámci ISSS 2013

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. 3. 2013   Pohádky ke stažení - v rámci aktivit naší Nadace Eternity vzniklo také několik pohádek. Nyní máte možnost dvě z nich si stáhnout a poslechnout.

U nás v T-SOFTu myslíme i na to, že lidé potřebují také odpočinek a není nad takový relax jako možnost přečíst dětem před spaním nějakou pohádku nebo si jí i třeba poslechnout po cestě domů z práce. Právě pro Vás, kteří máte rádi pohádky v každém věku, jsme vystavili na náš web dva příběhy z knihy Skřítkové pod stříbrným městem.

Čertovy peníze                                   O koze a meluzíně

Čertovy peníze

Pohádky napsali: Renata Petříčková a Michal Vaněček
Hudbku k pohádkám složil: Jaroslav Pejčoch
Pohádky krásně namluvili: Eva Hrušková a Jan Přeučil

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13. 12. 2012   T-SOFT a.s. byl uveden jako jedna z nejaktivnějších organizací z hlediska projektů podaných v rámci výzev v tématu Bezpečnost 7. rámcového programu pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace.

Cílem bezpečnostního výzkumu v 7. RP je v souladu s pojetím European Security Research Advisory Board – ESRAB a návazně i European Security Research and Innovation Forum – ESRIF, identifikace, prevence, příprava a ochrana proti nezákonným jednáním nebo jednáním úmyslně poškozujícím evropské společenství, lidské bytosti, organizace nebo struktury, hmotné i nehmotné statky a infrastruktury včetně zmírnění důsledků a operační kontinuity po takovém jednání (také aplikovatelné v případě přirozených nebo průmyslových pohrom).

V letošním roce na 7. RP navázal Evropský rámcový program pro výzkum a inovaci - Horizon 2020.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16. 10. 2012   proběhl odborný workshop k výzkumnému projektu č. VG2010201403 „Informačně expertní systém včasného varování a vyrozumění v důsledku stanovení rizik skalního řícení “ – SKÁLA.  Cílem tohoto projektu je vyvinout a implementovat informačně-expertní, komunálně orientovaný systém, který by napomohl vyšší efektivitě  z hlediska managementu rizik skalního řícení.
Workshopu se zúčastnili zástupci místních samospráv, složek IZS, Národního parku České Švýcarsko i zástupci Ministerstva vnitra. Cílem workshopu bylo seznámit účastníky se situací na vybraných lokalitách v oblasti Hřenska, metodikou a způsoby měření pohybu skalních masivů včetně návrhu budovaného informačního systému. Všechny příspěvky, které zazněly na workshopu, jsou umístěny na projektovém webu projektu Skála.

Workshop Skála 1  Workshop Skála 2  Workshop Skála 3

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25. 9. 2012   Výzkumný projekt FP7 DITSEF byl vybrán mezi nejúspěšnější projekty k prezentaci na stánku Evropské komise během veletrhu Security Essen 2012.

Evropská komise vybrala projekt DITSEF mezi 10 nejúspěšnějších a pozvala konsorcium projektu k prezentaci výsledků výzkumného projektu v prostorách svého stánku na veletrhu Security Essen 2012. Společně s dalšími partnery projektu DITSEF se T-SOFT účastnil a prezentoval zejména nové trendy ve vizualizaci informací pro prvozásahové jednotky např. při požáru ve ztížených podmínkách viditelnosti (obraz z infrakamery včetně barevného odlišení míst s vysokou teplotou, pozice kolegů, upozornění na vysokou koncentraci nebezpečných látek, vizualizace překážek pomocí radaru, prezentace příkazů od velitelského stanoviště).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

24. 9. 2012   DUP svolává lékaře na urgentní příjem už i v Karlových Varech.

Součástí nově otevřeného pavilonu nemocnice v Karlových Varech je i náš Dispečink urgetního příjmu (DUP), který mimojiné svolá pomocí SMS zprávy všechny potřebné lékaře v případě urgetního příjmu. Více v článku - Pavilon akutní medicíny přenesl karlovarskou nemocnici do 21. století.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18. 9. 2012   Konference TIEMS - tentokrát v Iráku

T-SOFT se tradičně účastní výroční konference mezinárodní organizace TIEMS, která se letos konala v Erbilu v Iráku. Vzhledem ke svým dosavadním aktivitám a zkušenostem byl požádán o vedení části školicího semináře na téma modelování teroristických útoků, kde prezentoval své IT produkty, které jsou mimo jiné využívány na řadě univerzit v České republice i mimo ni k výchově krizových manažerů.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10. 9. 2012   T-SOFT představil novinky na konferenci "Moderní technologie při řešení mimořádných událostí a krizových stavů", která se letos konala v Brně.


Na konferenci pořádané u příležitosti 10. výročí ničivých povodní prezentoval T-SOFT nové trendy v informačních technologiích využitelných pro podporu v terénu a sdílení společného obrazu situace. Představil mobilní verzi modelovacího systému TEREX, který nyní pracuje i na tabletu se zohledněním současné polohy obsluhy a dále výsledky výzkumného projektu EU DITSEF, které ukazují nové perspektivy informační podpory zásahových jednotek.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12. 6. 2012   "Nadace třeba znamená dát penězům vlastní přidanou hodnotu" ...více>> iprosperita.cz, madambusiness.cz

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. 6. 2012   "Zdravotníci nacvičovali v Brně katastrofické scénáře"

- studio ČT24 - 112 - 118 minuta - úkázky průběhu a rozhovor s MUDr. Romanem Krausem, MBA, ředitelem FN Brno a MUDr. Martinem Dolečkem, Ph.D., primářem urgentního příjmu FN Brno - část interview:"...vyhlašuje se stupeň traumaplánu. K tomu nám slouží informační systém EMOFF, o kterém já mohu říci, že je velice vyspělý a na vysoké úrovni, velice snadno a jednoduše převádí běžný režim nemocnice do krizového stavu a fakultní nemocnice se podílí velice těsně na jeho vývoji...." >> http://www.ceskatelevize.cz

Přenos z trénování extrémních situací v Bohunické nemocnici

>> Události v Regionech - 11:30 - 13:20 minuta - http://www.ceskatelevize.cz

>> Události v regionech plus - Souhrn nejdůležitějších událostí dne na jižní Moravě a ve Zlínském kraji - 3 - 5:30 minuta- "...velmi rychle byl svolán krizový štáb a jediným kliknutím myši bylo v pohotovosti 70 zaměstnanců nemocnice..." - http://www.ceskatelevize.cz

>> zprávy Regiony - Zdravotníci nacvičovali v Brně katastrofické scénáře

>> Dispečing urgentních příjmů FN Brno

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. 5. 2012   "Česká republika se připravuje na blackout, buduje energetické ostrovy" ...více>> český rozhlas

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

23. 4. 2012   "A i když někdy hůř spíme, pořád se můžeme..." více>> iprosperita.cz

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. 11. 2011   SW Pack Klíčník České pošty – aktualizační soubor SW pro zákazníky, kteří dosud používali SW BSec PK…více>>

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15. 9. 2011   Unikátní opatření proti blackoutu vyzkoušeno!

Všichni máme ještě v paměti katastrofu v japonské Fukušimě a následné problémy s dodávkami elektrické energie. Totální výpadek – „blackout“ – může nastat i z jiných příčin a může způsobit obrovské škody, jak se ukázalo v minulých letech například v USA, Kanadě, Itálii a podobně.

Existuje však již řešení, jak tyto škody podstatně omezit a zachovat tak uchované potraviny v mrazničkách, chod nemocnic, bankomatů, vodáren, kanalizace a dalších významných systémů, které bereme již jako samozřejmé, ale bez nichž může dojít k tragickým důsledkům pro naše životy.

Řešení vzniklo na půdě českých firem v rámci řešení výzkumného projektu 2A-1TP1/065 podpořeného z programu Ministerstva průmyslu a obchodu „Trvalá prosperita“ a je unikátní nejen v rámci ČR, ale i v rámci EU. Dne 15. 9. 2011 byly jeho prakticky vyzkoušené výsledky představeny odborné veřejnosti a zástupcům veřejné správy. Princip spočívá v tom, že dojde-li k výpadku elektrické energie, je ve zlomku sekundy přepojena elektrická síť tak, aby vytvořila ostrov, ve kterém místní zdroje jsou schopny pokrýt spotřebu nejdůležitějších míst – přesně tak, jak to bylo předtím naplánováno v krizovém plánu. Součástí řešení je i možnost převést automaticky domácnosti na sníženou spotřebu a tak zachovat funkčnost základních spotřebičů (mrazničky, oběhová čerpadla topení, komunikační prostředky) a zachovat tak základní životní potřeby...více>> Opatření proti Blackoutu - tisková zpráva

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. 9. 2011   Proběhl druhý workshop Konsorcia ACRIMAS (jehož je společnost T-SOFT a.s. součástí) zaměřený na "Aktuální nedostatky a potřeby v oblasti řešení krizí v Evropě"...více na http://www.acrimas.eu/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Video - ukázka práce s Klíčníkem15. 5. 2011   Klíčník - software, který usnaďnuje práci s tokenem a certifikáty.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20. 4. 2011   Seminář Bezpečnostní řešení pro 21. Století ...více>>

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9. 12. 2010   Hackeři prý budou příští rok více útočit na kritickou infrastrukturu...více Novinky.cz

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Černá skříňka + Bezpečný klíč

>>VÍCE

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9. 9. 2010   Finálové kolo a slavnostní vyhlášení "Diplomová práce roku" proběhlo na VUT v Brně.

1. 9. 2010   Postupující do finálového výběru budou zveřejněni do 1.9.2010.

30. 6. 2010   Uzavření přihlašování

Pátý jubilejní ročník soutěže uzavřel 30. 6. 2010 fázi přihlašování soutěžních prací. Přihlášeno jich bylo 92 a odborné hodnotící komisi nyní nastává náročné období jejich posuzování. Do finálového kola postoupí 6 nejlepších prací v každé ze 7 soutěžních kategorií. Hlavní cenou pro vítěze každé kategorie je 50.000,-Kč a nabídka zaměstnání. Slavnostní vyhlášení proběhne 9. 9. 2010 v Brně na VUT, v Ústavu informačních systémů, na pozvání děkana doc. Ing. Jaroslav Zendulky, CSc.

26. 4. 2010   5. ročník "Diplomová práce roku"

V tomto roce se naše společnost jako partner účastní 5.ročníku "Diplomová práce roku", kterou vyhlašuje společnost ABRA Software, a.s.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12.-13. 4. 2010   Konference ISSS 2010

Naše společnost v rámci partnerství prezentovala řešení Bezpečného přístupu do Datových schránek. Neméně zajímavou byla i partnerská přednáška předsedy představenstva naší společnosti p. Ing. Jaroslava Pejčocha o dalších poskytovaných službách a speciálních řešení společnosti.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25. 2. 2010   Varovné "esoesky"

Informační systém krizové řízení Jihomoravského kraje a varovné "esoesky". Jednou ze standardní a již několikrát životem ověřenou užitečnou funkcionalitou Informačního systému krizového řízení Jihomoravského kraje, postaveného na bázi aplikace EMOFF, je možnost hromadného automatického rozesílání krátkých textových SMS zpráv v případě hrozící nebo již vzniklé mimořádné události. Toto vyrozumění je určeno nejen odborné veřejnosti, ale především všem obyvatelům nacházejícím se na území Jihomoravské metropole. Kraj varovným SMS zprávám, informující o hrozících povodních, náledí a na silnicích, blížících se vichřicích a jiném nebezpečí, říká "esoesky".

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

29. 12. 2009   Nové telefonní linky

Ukončena platnost všech telefonních linek s předvolbou: +420 261 348 xxx. Předvolba je nyní +420 222 268 xxx. Taktéž faxové číslo +420 261 348 791 již není funkční - aktuální číslo je +420 261 710 563.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

23.-24. 11. 2009   Konference "Současnost a budoucnost krizového řízení 2009"

Proběhla mezinárodní odborná konference "Současnost a budoucnost krizového řízení 2009" bližší informace...» více na www.emergency.cz

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18. 11. 2009   Uživatelský průvodce Bezpečným klíčem

"Také nerozumíte tomu, co je to kvalifikovaný certifikát, token či certifikační autorita a přesto chcete mít své informace v bezpečí? … nejste sami. Napsali jsme pohádku pro Vaše děti, aby se v tom vyznaly. A třeba i Vy najdete v popisu pro laiky způsob jak se s tím vypořádat."

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. 10. 2009   Prodej Bezpečného klíče

zahájen prodej Bezpečného klíče k datovým schránkám na všech pobočkách České pošty
» více na www.bezpecnyklic.cz

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. 6. 2009   Změna na akciovou společnost

Oznámení o přechodu na akciovou společnost

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. 5. 2009   Bezpečnost Czech Pointu

Společnost T-SOFT a.s. společně s Českou poštou zabezpečuje od května 2008 přístup oprávněných osob k datům v rámci projektu Czech POINT. Uživatelé se už od 1.března 2009 autentizují pouze pomocí komerčního certifikátu a autorizují (podepisují) svou činnost pomocí kvalifikovaného certifikátu. Oba certifikáty jsou bezpečně uloženy ve smart USB tokenu. Privátní klíče nikdy neopustí token. Token je chráněn proti časovým, softwarovým i fyzickým útokům. Vysoká bezpečnost tokenu a v něm uložených klíčů je garantována bezpečnostní certifikací NIST FIPS 140-2 úroveň 3 a Common Criteria EAL 4+.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27. 3. 2009   Diplomová práce roku 2009

V minulém roce se naše společnost jako partner zúčastnila 4.ročníku "Diplomová práce roku", kterou vyhlašuje společnost ABRA Software, a.s. Bližší informace jsou také k nahlédnutí v almanachu

Almanach

Fotogalerie

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20. 8. 2002   Řešit krize může pomoci počítač >> článek HN

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19. 8. 2002   Kdo byl na velkou vodu připraven, méně tratí >> článek HN